Wszystkie informacje dotyczące sposobu wypełnienia wniosków oraz potrzebnych dodatkowych dokumentów można uzyskać:
- w Ośrodku Pomocy Społecznej lub w Urzędzie Gminy/Miasta właściwym ze względu na miejsce zamieszkania – w zakresie świadczeń rodzinnych, a także wniosków o świadczenie wychowawcze złożonych do końca 2021 roku oraz świadczeń wypłacanych przez organ gminy w oparciu o wydane przez Wojewodę rozstrzygnięcie,
- w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych - w zakresie wniosków o świadczenie wychowawcze składanych od 1 stycznia 2022 roku oraz wniosków o Rodzinny Kapitał Opiekuńczy:
- Centrum Kontaktu Klientów ZUS (CKK) w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres:cot@zus.pl,
- we wszystkich placówkach ZUS,
- podczas e-wizyty w ZUS.
Pamiętaj, że kompletnie wypełnione wnioski są rozpatrywane sprawniej, bez dodatkowej korespondencji w sprawie.
Jak uzyskać informację o swojej sprawie, o swoim wniosku, zapytaniach instytucji zagranicznej - realizowanych w związku z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego przez MUW w Krakowie?
Rekomendujemy kontakt z Urzędem przede wszystkim z wykorzystaniem bezpiecznych form komunikacji – elektronicznej (mail:wp@malopolska.uw.gov.pl , ePUAP: /ag9300lhke/skrytka), telefonicznej bądź tradycyjnej. W sprawach dotyczących koordynacji załatwienie sprawy nie wymaga osobistego stawiennictwa wnioskodawcy – wszelkich informacji i wyjaśnień udzielamy mailowo oraz telefonicznie. Dokumenty można przesłać w formie elektronicznej na adres ePUAP Urzędu lub złożyć je na Dzienniku Podawczym.
Jednocześnie, do Państwa dyspozycji pozostają:
1. Formularz kontaktowy na stronie www.muw.pl
Jeśli chcą Państwo sprawdzić stan sprawy dotyczącej ustalenia koordynacji, zachęcamy do wypełnienia naszego formularza kontaktowego na stronie www.muw.pl. Informacji udzielimy w oparciu o dane zawarte w systemie informatycznym.
FORMULARZ KONTAKTOWY
2. Infolinia
Uruchomiliśmy dla Państwa specjalną infolinię: tel. 12 430 29 73.
Infolinia jest czynna:
- w poniedziałki w godzinach od 9.00 do 16.30
- od wtorku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00
Można za jej pośrednictwem uzyskać informacje w zakresie: daty wpływu wniosku/ sprawy do Urzędu oraz statusu sprawy. Infolinia umożliwia uzyskanie informacji dla mieszkańców całej Małopolski – bez względu na to, czy sprawa prowadzona jest w Krakowie czy w Delegaturach w Tarnowie czy Nowym Sączu.
Godziny obsługi wnioskodawców:
ODDZIAŁ DO SPRAW KOORDYNACJI ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH I WYCHOWAWCZYCH W KRAKOWIE
Plac Na Stawach 3, 30-107 Kraków
poniedziałek 9:00-17:00
wtorek-piątek 7.30-15:30
ODDZIAŁ DO SPRAW KOORDYNACJI ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH I WYCHOWAWCZYCH W NOWYM SĄCZU
ul. Jagiellońska 52, 33-300 Nowy Sącz
poniedziałek 9:00-17:00
wtorek-piątek 7.30-15:30
ODDZIAŁ DO SPRAW KOORDYNACJI ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH I WYCHOWAWCZYCH W TARNOWIE
al. Solidarności 5-9, 33-100 Tarnów
poniedziałek 9:00-17:00
wtorek-piątek 7.30-15:30