Patronaty Wojewody Małopolskiego
-
Zasady i niezbędne informacje
- Patronat honorowy lub udział w komitecie honorowym jest wyróżnieniem podkreślającym szczególny charakter przedsięwzięcia lub wydarzenia.
- Objęcie patronatem honorowym lub zgoda na udział w komitecie honorowym może dotyczyć przedsięwzięć lub wydarzeń:
- o zasięgu lokalnym, regionalnym, ogólnopolskim lub międzynarodowym;
- organizowanych na terenie województwa małopolskiego;
- w szczególności takich jak: konferencje, zawody sportowe, konkursy, turnieje, wyścigi, imprezy kulturalne, targi, plebiscyty, rankingi;
- niemających charakteru komercyjnego;
- zgodnych z polityką rządu RP;
- służących:
- promocji województwa małopolskiego – jego dorobku kulturalnego, historii oraz walorów przyrodniczych i turystycznych;
- popularyzacji zdrowego trybu życia, kultury fizycznej i sportu;
- ochronie zdrowia oraz profilaktyce zdrowotnej;
- umacnianiu lokalnych więzi;
- rozwojowi nauki, kultury, turystyki;
- wymianie wiedzy i doświadczeń określonych środowisk zawodowych;
- utrwalaniu tożsamości regionalnej;
- ochronie środowiska i promocji ekologii;
- rozwojowi gospodarki i popularyzacji wdrażania innowacyjnych rozwiązań,
zwanych dalej „przedsięwzięciami”.
- Z wnioskiem o patronat lub udział w komitecie honorowym występuje organizator przedsięwzięcia lub osoba przez niego wyznaczona.
- We wniosku o patronat lub udział w komitecie honorowym należy podać:
- datę i miejsce przedsięwzięcia;
- inne instytucje/ organy, które objęły patronat nad przedsięwzięciem;
- zasięg przedsięwzięcia;
- zarys jego koncepcji z uwzględnieniem celów, którym będzie ono służyło;
- krąg odbiorców;
- informację, czy impreza ma charakter cykliczny.
- Organizator może do wniosku dołączyć w formie załączników dokumenty zawierające dodatkowe informacje, np. regulamin przedsięwzięcia, regulamin konkursu, materiały z poprzedniej edycji.
- Organizator może zostać poproszony o złożenie dodatkowych wyjaśnień dotyczących planowanego przedsięwzięcia.
- W przypadku przedsięwzięć cyklicznych o honorowy patronat lub udział w komitecie honorowym należy występować każdorazowo, odrębnie dla każdej edycji lub na każdy rok trwania przedsięwzięcia.
- Wniosek powinien zostać złożony nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem przedsięwzięcia, a nie później niż 30 dni przed planowaną datą przedsięwzięcia.
- Wzór wniosku można pobrać ze strony internetowej Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie https://www.malopolska.uw.gov.pl.
- Wniosek wraz z ewentualnymi załącznikami należy przesłać w formie:
tradycyjnej – na adres Biuro
Wojewody Małopolskiego, ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków lub złożyć na Dzienniku
Podawczym Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego (pokój nr 24; poniedziałek: 7.30-17.00,
wtorek-piątek: 7.30-15.30) – z dopiskiem na kopercie „PATRONAT HONOROWY” lub „UDZIAŁ W KOMITECIE HONOROWYM”
elektronicznej – na adres mailowy
patronaty@malopolska.uw.gov.pl
lub za pośrednictwem platformy e-PUAP na adres elektronicznej skrzynki podawczej Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie.
- Wnioski złożone poza wyznaczonym terminem nie będą rozpatrywane.
- Informacje o objęciu lub odmowie objęcia przez Wojewodę Małopolskiego patronatu honorowego oraz o zgodzie lub odmowie wzięcia udziału w komitecie honorowym są przekazywane wnioskodawcom w formie pisemnej.
- Informacje, o których mowa w punkcie 12, nie wymagają uzasadnienia.
- Informacja o objęciu przez Wojewodę Małopolskiego honorowego patronatu lub udziale Wojewody w komitecie honorowym zostaje również zamieszczona na stronie internetowej Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie.
- Objęcie patronatu nad danym przedsięwzięciem lub udział w komitecie honorowym nie jest równoznaczne z deklaracją wsparcia finansowego i organizacyjnego.
- Organizator przedsięwzięcia, nad którym Wojewoda Małopolski objął honorowy patronat lub w którego komitecie honorowym bierze udział, zobowiązany jest:
- informację o tym fakcie:
- umieścić w przygotowanych materiałach (np. plakatach, reklamach, zaproszeniach),
- uwzględniać w kontakcie z mediami, przy czym formę tej informacji należy skonsultować z Biurem Wojewody – tel. 12 39 21 412; e-mail: patronaty@malopolska.uw.gov.pl
- w ciągu 10 dni od zakończenia przedsięwzięcia przedstawić krótką, pisemną i fotograficzną relację z jego przebiegu;
- w przypadku imprezy masowej – spełnić wymogi określone w ustawie z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1160, z późn. zm).
- Organizatorzy przedsięwzięć, nad którymi Wojewoda Małopolski objął honorowy patronat lub w którego komitecie honorowym bierze udział, mogą w przygotowanych materiałach umieścić logotyp Wojewody Małopolskiego.
- Aby logotyp został udostępniony, należy przesłać stosowne wystąpienie na adres e-mail wskazany w piśmie, które otrzymał organizator lub pobrać ze strony Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie.
- W uzasadnionych przypadkach Wojewoda Małopolski może cofnąć swoją decyzję o objęciu patronatu honorowego lub zgodzie na udział w komitecie honorowym.
- Informacja o tym fakcie przekazywana jest organizatorowi w formie pisemnej.
- Od momentu otrzymania informacji, o której mowa w punkcie 20, organizator ma obowiązek zaprzestać powoływania się na patronat Wojewody Małopolskiego lub udział Wojewody Małopolskiego w komitecie honorowym.
- Dodatkowe informacje można uzyskać drogą elektroniczną (pod adresem:
patronaty@malopolska.uw.gov.pl) lub telefonicznie (pod numerem: 12 39 21 412).
-
Formularz
-
Logotyp Wojewody Małopolskiego oraz Księga Znaku – Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
-
Wydarzenia pod patronatem wojewody małopolskiego
-
Kontakt
Biuro Wojewody Małopolskiego
ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków
pok. 116, I p.
tel. 12 39 21 437
fax 12 39 21 919
e-mail: